Zo garanderen we onze kwaliteit en integriteit

Bij Adcentrass vinden we integriteit, openheid en respect belangrijk. We houden van persoonlijk contact en voelen ons betrokken bij onze klanten. We zijn graag informeel en toegankelijk, zodat jij je altijd op je gemak voelt om ons te bellen, met grote en kleine vragen. Natuurlijk moeten wij als financiële instelling ook beschikken over de juiste kennis en contacten en voldoen aan allerlei wettelijke vereisten. Zo kunnen we jou de kwaliteit en zekerheid geven die je mag verwachten van een adviseur op het gebied van verzekeringen en financiën.

Klachtenafhandeling door Kifid

Heb je een klacht over ons? We hopen dit uiteraard te voorkomen of er samen uit te komen, maar helaas zijn ook wij niet onfeilbaar. Daarom zijn we lid van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Bij dit deskundige en toegankelijke klachtenloket kun je als consument, zzp’er of kleinzakelijke ondernemer terecht met jouw klacht over ons, of over een product of dienst van ons.

Het Kifid bemiddelt bij geschillen en helpt beide partijen om samen tot een oplossing te komen. Het neutrale klachteninstituut creëert een voor iedereen gelijk speelveld, houdt rekening met kennisverschil en geeft zowel jou als ons de gelegenheid om ons verhaal te doen. Ook onderzoekt het Kifid of wij ons werk voor jou wel goed hebben gedaan. Met een (meestal) juridisch bindende uitspraak voorkomt de Geschillencommissie van het Kifid een gang naar de rechter.

Certificaten en bijscholing

Dit stukje moet nog geschreven. Mogelijke inhoud:

Welk certificaat of welke certificaten hebben jullie? Bijvoorbeeld certificaten op het gebied van de Wet op het financieel toezicht (Wft), zoals Wft Basis, Wft Leven en Wft Schade?

Wat doen jullie om op de hoogte te blijven van wetten en regelgeving, zodat je kunt garanderen dat jullie altijd kwaliteit leveren en de klant altijd kunnen voorzien van de juiste informatie? Bijvoorbeeld bijscholing, vakbladen, iets anders?

Hebben jullie specialisaties? Bepaalde verzekeringen waar je extra veel vanaf weet, hypotheken misschien?

Ons beloningsbeleid

Volgens de Wet op het financieel toezicht (Wft) moet elke financiële onderneming in Nederland een ‘beheerst beloningsbeleid’ hanteren. Het beheerst beloningsbeleid zorgt ervoor dat we geen onredelijke salarissen of grote bonussen aan onze mensen uitkeren en dat de belangen van onze klant altijd voorop staan.

 

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) en De Nederlandse Bank (DNB) houden toezicht op dit beloningsbeleid. Dit beloningsbeleid en het toezicht beschermen consumenten en bedrijven tegen faillissementen of ongewenst gedrag van financiële instellingen, zorgen dat de financiële markten eerlijk werken en houden ons financiële systeem stabiel. Binnen een financiële onderneming verkleint een beheerst beloningsbeleid de kans op het nemen van onverantwoorde risico’s en het onzorgvuldig behandelen van klanten.

 

Als adviseur op het gebied van verzekeringen en financiën voldoet Adcentrass aan de regels van het beloningsbeleid. Dit betekent dat wij onze klanten altijd voorzien van een passend advies, dat we zorgen voor transparantie en dat we belangenconflicten voorkomen. Ook is ons beloningsbeleid gericht op het aantrekken en behouden van gekwalificeerde medewerkers, op integer, zorgvuldig, professioneel en klantgericht handelen, op het bieden van duidelijkheid aan onze klanten en op het nakomen van onze zorgplicht. Het beloningsbeleid maakt deel uit van ons personeelsbeleid.

 

In de praktijk betekent dit het volgende:

  • Onze adviseurs krijgen een passende beloning in de vorm van een vast, marktconform salaris dat geen aanleiding geeft om producten of diensten te adviseren die niet in het belang van de klant zijn.
  • Voor volledige transparantie informeren we onze klant vooraf altijd duidelijk over de aard en hoogte van de beloning die de adviseur voor zijn diensten ontvangt. De beloning staat vermeld in het dienstverleningsdocument (DVD) dat de klant van ons ontvangt.
  • Wij ontvangen geen provisie bij complexe verzekeringen, beleggingsproducten en andere complexe financiële producten.
  • Voor niet-complexe financiële producten gelden maximumprovisies: een bepaald percentage van de premie of inleg, met een maximumbedrag. Dit voorkomt excessieve beloningen en zorgt dat de provisie altijd in verhouding staat tot de door ons geleverde diensten.
  • Wij voeren een beheerst beloningsbeleid dat is gericht op het beheersen van risico’s en het voorkomen van belangenconflicten. Ons beloningsbeleid past bij de aard, omvang en complexiteit van onze onderneming en bij de werkzaamheden van onze

 

Heb je vragen? Neem contact op